25. aug. 2017

Paris, Frankrike: Dag 7-9

Fredag - 21 Juli.

Vi hadde forhåndsbestilt billetter til Disneyland, som vi egentlig hadde tenkt å ta turen til tidligere i uken, men ble utsatt helt til fredag.



Så siden vi hadde tenkt å være på Disneyland allerede fra åpningstid sto vi opp ganske tidlig for å få i oss en frokost og deretter ta toget dit. Det viste seg at plassen vi hadde tenkt å spise på ikke hadde åpnet kjøkkenet enda da vi kom, så vi ble sittende der i rundt 1 time eller noe lignende og ventet til vi kunne bestille. Derfor dro vi senere enn tenkt. 

Mens vi satt der fikk jeg også denne søte drinken med roser i - pluss en annen litt fancy



Så kom vi oss endelig avgårde...


Det var to forskjellige parker der, og med de billettene vi hadde kjøpt hadde vi tilgang til begge. Så vi startet med en runde gjennom parken med navnet Walt Disney Studios, der det var en del karuseller og slikt. Vi tok bare to, i og med at det var så mye kø de fleste plassene. 

Vi var blant annet en tur innom Hollywood Tower Hotel - som var et typ spøkelseshus. 


Vi visste jo ikke hva vi gikk til. Kom først inn i et rom med en tv der vi fikk en liten forhistorie, og deretter skulle vi gå litt gjennom hotellet før vi kom fram til en heis. Vi satte oss ned i heisen, og denne tok oss opp og ned noen ganger, hver gang den stoppet vistes det noe creepy foran oss. Ene gangen kunne vi se oss selv, og jeg klarer faktisk ikke huske helt hva som skjedde, men i alle fall something twisted, jeg mener at hodene våre begynt å snu rundt eller noe lignende.. Det endte med at heisen tok oss opp og ned flere ganger mens det var helt mørkt rundt oss, den gikk litt saktere opp og datt fort ned igjen, og et par ganger da vi kom helt øverst, åpnet vinudene seg så vi kunne se utover parken. Jeg visste ikke hva som foregikk der inne når vi gikk inn, men jeg angrer ikke. Syns det var utrolig gøy, deilig følelse og bare falle ned med heisen slik! 


Cruella de Ville's bil:



Så hadde de masse butikker med så utrolig mye fint. Ting som dette blant annet. Hadde jo lyst på halvparten av det jeg så der inne, men hver enkelt ting kostet jo en halv formue, så jeg og Patrik planlegger å bli rik nå.. Haha.



Så gikk turen videre til den andre parken; Disneyland Resort.









Da vi gikk inn i denne parken var det blitt ganske sent allerede, og da vi kom til det vi trodde var enden, viste det seg å være masse mer bakom slottet også. Vi rakk ikke å gå bakom slottet, eller se så mye mer av denne parken, da vi ville få en god plass til å se showet ved stengetid. Folk begynte å samle seg rundt 2-3 timer før, derfor gjorde vi det og. Så vi ble sittende å vente i ca 2 timer på showet.


Og det var absolutt verdt å få med seg! Det var en opplevelse for livet vil jeg påstå, og også en barndomsdrøm som gikk i oppfyllelse for min del, da jeg helt siden jeg var liten har hatt lyst til å se dette showet. Jeg var helt i ekstase mens jeg sto å så dette, og når det var ferdig begynte jeg nesten å gråte. 

Bildet er hentet ut fra et filmklipp. Blir å legge ut litt film med dette senere. 


Så var det på tide å finne veien hjem..




Vi kjøpte togbilletter, men disse portene vi måtte scanne billetten på fungerte ikke, så vi var redd vi var stuck på stasjonen over natten. Men det var flere som hadde problemer med det samme skjønte jeg, og observerte en kar som smetta gjennom en av portene som ikke var ordentlig stengt. Så jeg dro med meg Patrik og gjorde det samme.

Lørdag - 22. Juli

De siste dagene gjorde vi ikke stort. Tok lite bilder disse dagene, og jeg husker faktisk ikke hva som skjedde mellom frokosten...


..og det vi gjorde på kvelden. Var sikkert bare litt tusling rundt omkring, og innom butikker og slikt. I alle fall, siden dette var siste kvelden, så foreslo jeg å ta undergrunnsbanen til Trocadèro igjen en tur, for å se lysshowet på Eiffeltårnet en siste gang.

Det morsomste med dette var jo at vi klarte å få bot når vi gikk av på stasjonen. Det viste seg at de hadde billettkontroll og vi hadde ikke med oss billettene som vi hadde kjøpt, siden vi var dumme nok til å kaste dem når de var brukt. Billettene måtte vi scanne for å komme oss gjennom portene for å i det hele tatt ta undergrunnsbanen, men disse vaktene var tydeligvis for trangsynt til å se gjennom fingra på dette, så vi ble nødt å betale 500,- per hode... Kjempekjekk avslutning da.




Søndag - 23 Juli.

Så kom avreise dagen. Flyet vårt gikk ikke før utpå kvelden, så vi hadde noen timer å slå ihjel. Vi startet med å ta en tur tilbake til Rue des Boulets for å ta noen av disse billige halvliterne. Og plutselig fant vi på å prøve sushi på andre siden av gaten. Dette ble da første gangen jeg prøvde sushi, noe som var helt ok, men spesielt. Trolig noe jeg ikke kommer til å spise ofte.
Videre ble det egentlig bare litt vandring og avslapping.



Når det begynte å nærme seg ettermiddag, gikk vi tilbake til hotellet og hentet bagasjen vår. Fikk også bestilt en taxi til hotellet som vi tok til flyplassen. 

Så med dette var igrunn oppholdet vårt over. Jeg hadde i alle fall en kjempefin tur tross for enkelte nedturer. Er uansett noe veldig spesielt å reise syns jeg, så vil egentlig påstå det alltid er verdt det. 
Film fra turen vil også komme etterhvert! 


Så skal jeg jo også reise til London å være noen dager om ca 1 måned, som jeg gleder meg til! 

1 kommentar:

  1. Så fint ut i Disneyland :D Har også lyst å dra dit en gang ^^ Mange fine bilda derfra ^^

    Synes ikke sushi e noe godt xD Har prøvd det rundt 3 ganga elns, men synes konsistensen spesielt e ekkelt, og smake ikke særlig godt heller :p

    Kjipt med den boten da.. :/
    Men så ut som dåkker hadde det koselig siste dagan også da :) E jo digg å bare gå rundt å slappe av og drikke drinka etc også så ^^

    SvarSlett