20. aug. 2017

Paris, Frankrike: Dag 3-4

Paris dag 3 - Mandag 17 Juli.

Selvfølgelig startet vi dagen med en god frokost, på meg ble det salat - som det forsåvidt ble de fleste dagene! Av en eller annen grunn så smaker salat bedre når man er på tur... Make no sense. 


Og siden - som jeg har nevnt tidligere - vi trengte sko, så søkte vi opp skobutikker i nærheten. Vi gikk tilfeldigvis aldri forbi noen. Så da dro vi til et område der dem skulle ha litt skobutikker, og her er et fint bygg jeg så i området på veien.


Denne dagen skulle vi også dra opp i Eiffeltårnet, som vi hadde bestilt billetter til på forhånd med adgang til alle 3 etasjene + at vi skulle ha med oss guide. Så vi tok undergrunnsbanen til en plass som skulle være i nærheten av møtestedet, og måtte gå ca 10 min dit. Så måtte vi gå enda 10 min etterpå til Eiffeltårnet.


Men guiden forsvant før vi i det hele tatt kom oss opp i tårnet, så hva vi egentlig betalte for må gudene vite. Men det var igrunn ikke noe galt i å bli gående rundt alene. 

Vi tok heisen direkte opp i 2. etasje. 


På neste bilde kan man se Triumfuen vi var i dagen før, ca i midten av bildet. 


På dette bildet kan man blant annet se Notre Dame - En av byggene som stikker seg litt ut oppe til venstre i bildet.


Her ser man blant annet elven Seinen. 



Innen det var begynt å mørkne og sola begynte å gå ned, tok vi turen opp i toppetasjen og fikk med oss solnedgangen derfra. På dette bildet ser man plassen som heter Trocadèro som jeg har nevnt før. 



Og siden vi ikke hadde vært i 1. etasjen enda, så tok vi turen dit også. Vi tok en runde rundt og så litt, og på et punkt sto jeg med ryggen til Patrik og tok litt bilder av utsikten, før han plutselig overraskende kom bak meg, og viste fram en sølvring i en liten eske. Jeg husker ikke hvordan dialogen her gikk, men jeg forsto i alle fall på et punkt at han prøvde å fri. Måten det ble gjort på, kunne jeg likegodt trodd det bare var en gave. Og med en humoristisk tone, som vi stortsett alltid har, så sa jeg til han med en lattermild stemme "Jeg nekter å svare før du går ned på kne". Han gjorde det til slutt, og jeg sa selvfølgelig ja. 



Det var blitt sent, men vi kom plutselig på en butikk vi hadde sett i 2 etasje som vi kanskje hadde lyst å kjøpe noe på, men hadde glemt bort. Så vi tenkte å ta heisen opp dit igjen, men det viste seg at heisene ikke gikk lenger, så vi endte opp med å gå opp trappene fra 1 til 2 etasje som tydeligvis er 341 trappetrinn. 


Da vi skulle forlate tårnet på slutten av kvelden, gikk vi også trappene helt ned til bakkenivå, som er 669 trappetrinn. 

På slutten av kvelden kjøpte Patrik tilfeldigvis en fin rose til meg, før vi dro tilbake til der hotellet vårt lå. Fikk i oss en sen middag, før vi tok kvelden.


Dag 4 - Tirsdag 18 Juli.

Som alltid - så var frokosten en viktig start på dagen. 


Så tok vi turen videre til Trocadèro igjen. Satt en stund og bare nøt finværet med noen drinker før vi bestemte oss for hva vi egentlig skulle finne på denne dagen. 



Det endte opp med at vi gikk en laaaang tur i området - og langt utforbi området også for den del. 





Når det begynte å nærme seg middagstid prøvde vi å finne en restaurant og vi endte opp på en båt med restaurant og bar. 






Så gikk vi videre... 


Dette er Pont de Bir-Hakeim, som det heter på Fransk - eller Bir-Hakeim broen, som vi gikk under. 



Og siden vi hadde gått så langt, så vi fant vi på å ta undergrunnsbanen tilbake ETT stopp, til Trocadèro for å se lysshowet igjen før vi tok kvelden. 


Og jo - under gåturen vår, var det noen menn som stoppet oss og spurte om vi ville være modell. Følte oss jo nærmest tvunget så påtrengende som de var, så vi ble sittende modell for dem. Mens han holdt på å tegne, sa han mye forskjellig, som hold your arm around her, yeah - she is your baby... she is beautiful. She's beautiful and he's handsome - Og liknende ting. Vi endte selvfølgelig opp med å kjøpe tegningen, for den var jo litt morsom, selvom det ikke ligner på oss. I tillegg sa han at jeg skulle få en gave hos han - som var en rosa hårstrikk med perleblomst på.. 

2 kommentarer:

  1. Så mange fine bilda :D
    Synes all maten ser kjempegod ut, synes god mat og drikke e veldig viktig på reise ^^

    Likte mange av bildan her, et som stakk sæ ut va det siste bildet av dæ der du sitt bortfor eifeltårnet. Synes vinkelen til tårnet så stilig ut og sånt ^^

    Glede mæ til å se fra de neste dagan også, og filmen ^^
    Og tegninga va morsom da, gøy minne fra turen :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Åja, jeg syns ikke det bildet du refererer til var så bra xD Lyset var til irriterende, siden jeg fikk skygge i ansiktet og sånt. Skrudde opp isoen ganske mye fordi ellers ble jeg veldig mørk, mens resten rundt meg ble lyst, så det ble ganske mye støy i det og.

      Noen av favorittbildene mine her er kyssebildet av oss foran Eiffeltårnet, og bildet av bir-hakeim broen ^^

      Slett