26. mai 2015

Bildedryss og film: Gatebil 2015

God dag!

Har hatt en ganske uvanlig, men spennende helg. Er sjelden jeg er med på slike ting som det her, og akkurat dette (eller en festival i det store og hele) har jeg aldri vært på før, så jeg ante ikke hva jeg kom til.. Var med denne gangen fordi Patrik gjerne ville ha meg med. Var ganske skeptisk til det, men oppholdet var forsåvidt ganske greit, men med blandede følelser fra tid til annen.

Er forsåvidt nok å fortelle, men skal prøve å gjøre det kort, og heller la bildene og filmen tale for seg!

Kjørte i nærmere 10 timer (medregnet pauser) torsdag kveld til fredag morgen, og sov deretter et par timer før vi sto opp og ting begynte. Dagen gikk, og vi ble etterhvert slitne etter lite søvn og masse folk og nye intrykk å ta til seg. Da jeg og Patrik gikk for å legge oss, fant vi en frustrert kar sittende med ansiktet nedi håndflatene like utenfor døra til campingvogna og så ikke ut til å ha det så bra. Han hadde nemlig fått det for seg at det var hans vogn, men han kom seg ikke inn... Patrik måtte da fortelle at det var hans vogn, og vise det med å låse opp døra med sin nøkkel. Karen beklagde seg så meget, og gikk videre på sin ferd..

Fikk sove et par timer, før vi igjen våknet med en annen fremmed mann inni vogna.. Patrik hadde nemlig latt døra stå oppe fordi han trodde Katrine (ei av de som skulle sove i vogna) enda var ute (noe som ikke stemte). Mannen hadde tatt av seg skoene og begynt å klatre opp i en av sengene, og da han var på vei ut igjen hadde han visstnok tatt med seg en av Jan Martin (en av de andre i vogna) sine sko.. Jeg i min dype søvn trodde først det var Jan Martin som snakka, men kunne absolutt ikke skjønne at det stemte da han her hadde langt mørkere stemme...
Han her hadde altså også fått det for seg at det var hans vogn. Patrik igjen måtte bevise det for dette sta'et vesenet at det ikke stemte ved å vise han vognkortet med sitt navn på.

Så var det en av de få gangene da jeg hadde vært på toalettet alene og kom vandrende fredelig, var det ei jente som så på meg med et trøstende blikk og sa "Du, går det bra eller? Du ser litt alene ut.." og jeg måtte jo bare si fra at jeg hadde det helt fint. Er jo litt koselig med fremmede som viser slik omsorg, men var ganske komisk også.

Noe som også kan sees i filmen på ca 3:21 - en fyr som ut fra nowhere to tak i meg og begynte å danse med meg, og stoppa heller ikke.. Han slengte meg jo hit og dit som ei anna dukke. Klarte å rive meg løs fra det et par ganger, men han dukka stadig opp igjen..

Vel, det får vel være nok historietime for nå. Her er bilder og film fra hele oppholdet! :)

Dag 1
















Dag 2














Dag 3















Et litt mindre flatterende bilde av oss til slutt... :P Den siste dagen (søndag) var vi bare en liten tur oppå banen for å se og ta litt bilder og film, i og med at vi var så sen opp dit på lørdag, så vi ikke rakk å få med oss noe.. Deretter tok vi den 9 timer lange turen hjem. 



EDIT:

Ble lagt ut en video på gatebil.no fra denne helgen, og som Patrik så fint sa "første gang du er med på gatebil, så er du med på gatebil- videoen.. i bondejakke!" ... Haha. Var jo igrunn ganske gøy. Kamera- mannen var tydeligvis ikke helt fornøyd med utførelsen våres, så han ville ha oss til å gjøre noe av det samme flere ganger. På det siste klippet sa han at jeg måtte smile og se litt imponert ut..

Er med fra 12:00 til 12:33.


3 kommentarer:

  1. Synes det så gøy ut :D Vil være med dit en gang hvis dåkker skal igjen, eller omså en anna festival da, som e litt mer relevant for mæ/oss xD

    Synes alltid sånne ting ser gøyere ut på film enn bilda. Kanskje litt logisk, men :p
    Så ut som du koste dæ og at det va en del liv der hvertfall :)

    På bilde nr 18 på dag 2, det bildet av dæ med solbrilla, så nesten ikke ut som dæ :o Men synes det va et fint bilde :D

    Kooooselig!!! :D

    SvarSlett
  2. Så koselig det så ut! Til tross for den lange turen, hehe. Men syntes selv det er gøy med sånne bilturer x) ble flotte bilder da, og en morsom og fin video. Fikk selv lyst å dra på noe sånt, haha. Selv om det da kanskje hadde blitt noe musikk festival ellernoe ; P

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, var veldig koselig ^^ Bilturer er jo ganske gøy, ja, men har vært så mange av dem for meg i det siste, så er ganske lei akkurat nå :P

      Takk for det! :D

      Slett