8. mars 2012

Foto; High Dynamic Range

Vi hadde om HDR- foto 2 året videregående. Det var da jeg først hørte om det og prøvde det. Jeg hadde da misforstått konseptet litt, så det funket ikke noe særlig for meg den gangen.

I går prøvde jeg meg igjen, først i dagslys, og deretter prøvde jeg meg på kvelden igjen. Så pent nordlys som det var her i går har jeg aldri sett før..

Dette første bildet er jeg veldig fornøyd med - og her har jeg faktisk fått med litt rosa/lilla- farge i nordlyset! 

Var ikke så kreativ når det gjaldt motiver på de første "test"- bildene.. som jeg vil kalle det. Altså, de bildene i dagslys.

Hva syns du om bildene?

- Lynn Helen

2 kommentarer:

  1. Dette her var faktisk veldig bra!.. jeg likte bilde med globusen og den med bussen, og det med fjellet, den siste ble litt for rødt for å skape et helt inntrykk.. Jeg er ikke HDR fan men dette innlegget falt i god smak.

    synes du skal ta en tur på skytebanen, ved den broa og prøve noen HDR bilder der også. Eller hvis været holder, dra i dalen ved de 3fjelltoppene! der tror du vil få noen helt sinnsyke HDR bilder hvis det er litt skyer der :)

    Fortsett sånn du gjør nå.

    - Thomas Sandfield

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!

      Var i utgangspunktet opp til skytebanen jeg hadde tenkt meg, men så ble det ikke :P

      Slett